Magia copilăriei surprinsă în reclame

Psihologia reclamei spune că implicarea unor copii – personaje în reclame este una dintre strategiile cu rată maximă de succes. Mesajul astfel creat emoționează adulții, părinți și nu numai, dar și copiii. Iar dacă regia include un joc, un personaj simpatic, o frază comică sau o melodie ușor de reținut și fredonat, atunci succesul este garantat și în rândul copiilor.

O reclamă care mi-a atras atenția a fost reclama cu un personaj interesant, Șervețelul Carolino. Sunt multiple elementele care garantează succesul mesajului, printre care menționez:

  • sugestia unei soluții de a atrage atenția copiilor atunci când sunt acaparați de diverse device-uri;
  • personajele din spot sunt două surori frumoase, una dintre ele fiind o mică vedetă datorită clipurilor virale în care apare pe internet, dovedindu-și abilitățile de memorie și dicție;
  • un personaj simpatic „născut” din inventivitatea mamei care dorește să spună o poveste pentru a distrage fetele de la jocul pe tabletă – Șervețelul „care le știe pe toate ”;
  • un exercițiu de dicție în care termenului „cremvurști” îi este menționată întreaga familie de cuvinte.

Copiii acordă o mare atenţie televiziunii. Cercetările arată ca aceştia privesc reclamele ca pe o emisiune, iar acest lucru îi face foarte vulnerabili. În cazul de față provocarea telespectatorilor este de a-l crea pe Șervețelul Carolino și chiar de a reproduce exercițiul de dicție.

Rebeca și Anastasia, împreună cu mama lor au fost de acord să ne povestească despre experiența de a apărea într-o reclamă tv și iată ce am aflat:

R: Cum ați primit propunerea ca fetițele să apară în reclamă?
Mama: Pare amuzant, dar propunerea mi s-a facut pe adresa de Facebook. Fetele au fost foarte încântate „Vom apărea la TV!!!”, iar eu m-am lasat convinsă de prietene și nu îmi pare rău. Este o întreagă poveste și totul a mers destul de repede.

R: Descrieți pe scurt emoțiile de la filmări.
Mama: Emoțiile au fost ale mele, fetele nu au avut emoții, au privit totul ca pe o joacă.

R: Exercițiile de dicție anterior postate pe internet au fost un avantaj în selecția pentru reclamă?
Mama: Categoric DA. Producătorul știa toate filmulețele postate de mine pe internet și știu că și-a dorit foarte mult ca fetele să apară în reclamă.

R: Cum au decurs filmările?
Anastasia: Filmările au decurs foarte bine, ne-am distrat, au fost și pauze în care ne-am jucat cu Șervețel, a fost foarte interesant.

R: Ce înseamnă pentru voi această experiență?
Fetele: A fost un lucru nou. Nouă ne plac lucrurile noi și interesante. Mai ales dacă ne și jucăm.

R: Fetele au transmis foarte bine spiritul jucăuș al copilăriei în secvența din reclamă. Cum „bucătăresc” fetițele de regulă acasă, în familie?
Mama: Sunt convinsă că toate mamicile, fie de fetițe sau fie de băieței, cunosc foarte bine cum este să ai ajutoare în bucătărie, este o adevarată aventură.

Intenționalitatea brand-urilor este de a genera structuri stereotipe repetitive, comportamentale sau lexicale. În publicitate, stereotipurile sunt utilizate în promovarea și influențarea anumitor imagini, idei și produse datorită faptului că reprezintă o modalitate facilă de a recrea anumite scheme recognoscibile care oferă publicului o senzație de familiaritate și confort. În ciuda controverselor legate de ingredientele produsului, mesajul este o provocare la joacă și exercițiu lexical, o idee foarte bună a producătorilor.

 

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.