XColony, KDK, 3D Mind – De la cartonase şi puzzle la proiectare asistată de computer şi imprimare 3D, program educațional susținut prin joc
Cercetările recente privind abilităţile cognitive vin să consolideze ceea ce unii psihologi sugerau cu decenii în urmă: Inteligenţa Spaţială (sau, altfel spus, capacitatea de vizualizare spaţială) joacă un rol critic în domenii legate de inginerie şi ştiinţele exacte. (Gregory Park, David Lubinski and Camilla P. Benbow | November 2, 2010, in Scientific American http://www.scientificamerican.com/article/recognizing-spatial-intel/)
Persoanele cu abilităţi spaţiale relativ puternice au tendinţa de a alege şi a excela în domenii ştiinţifice şi tehnice, cum ar fi ştiinţele fizice, inginerie, matematică, informatică. Evoluţia inovării tehnologice este o garanţie a faptului că inteligenţa spaţială va patrunde în tot mai multe domenii de activitate precum, artele, designul, arhitectura, medicina.
Într-o perioadă în care, la nivel global, educatorii şi factorii de decizie politică sunt conştienţi de necesitatea creşterii numărului elevilor şi studenţilor care să studieze în domenii care încorporează inteligenţa spaţială în practicile actuale şi care recunosc că nu există instrumente coerente de educare a inteligenţei spaţiale, soluţia pentru creşterea unor astfel de talente poate fi doar realizarea unor programe de îmbunătăţire continuă a acesteia în rândul tinerilor, de la vârste rezonabil de mici.
A devenit evidentă necesitatea implementării unui nou tip de abordare educaţională, care să răspundă acestei necesităţi şi care să se plieze cerinţelor pieţei muncii secolului XXI. Ca urmare, în 2011 a apărut XColony, ca un concept inovator, care s-a concretizat în jocurile XColony (2012), apoi în programul KDK XColony(2014) şi începând din 2016, în programul 3D Mind.
Jocurile:
În prezent XColony produce 10 jocuri, toate certificate conform normelor UE şi USA. Jocurile XColony au fost prezente la târguri internaţionale –Spielwarenmesse Nuremberg, ToyFair New York şi au reprezent România la finala Creative Business Cup 2014, Danemarca, unde au fost extrem de apreciate.
Jucate individual sau în grup, activităţile desfăşurate sunt plăcute, provocatoare şi creează conexiuni multiple între ştiinţă şi artă.
Sunt jocuri de construcţie a unor structuri 3D frumoase, colorate, uimitoare. Pe parcursul construirii, jucătorii descoperă proprietăţi estetice şi dinamice care incită curiozitatea, spiritul de inovaţie şi gândirea strategică. Viitorii arhitecţi, ingineri, matematicieni, biologi sau programatori au acum la dispoziţie un joc care să-i antreneze pentru profesia preferata, la standardele secolului al 21-lea.
Ghidate, jocurile XColony, pe lângă dezvoltarea inteligenţei spaţiale, devin extrem de utile în acumularea unei multitudini de cunoştinţe, din nenumărate domenii.
Programul KDK:
Programul KDK XColony a fost testat şi evaluat în România, USA şi Singapore. Copiii participanţi la aceste programe au fost testaţi pentru a li se evalua evoluţia inteligenţei spaţiale. Rezultatele finale ale testelor au indicat o creştere de 26% pentru argumentare/raţionament şi o creştere globală de 17% a inteligenţei spaţiale după doar 8 sesiuni. În plus, punctajele obţinute de elevi la aceste teste au fost puternic corelate cu îmbunătăţirea mediilor şcolare la toate ştiinţele exacte.
KDK XColony se adresează copiilor cu vârsta peste 7 ani, se bazează pe construirea şi rezolvarea unor serii de puzzle-uri spaţiale, care permit investigarea şi descoperirea de proprietăţi spaţiale miraculoase, ajută la descoperirea conexiunilor între matematică şi alte domenii (biologie, chimie, fizică, robotică, astronomie, arhitectură, arte vizuale), dovedindu-se astfel un program interdisciplinar.
Activitaţilor de construcţie li se adaugă imaginile, filmele, jocurile şi concursurile pentru cei ambitioşi. Fiecare participant este recompensat cu diplome şi premii.
Programul educațional XColony este distractiv, incitant şi în acelaşi timp promite rezultate concrete:
- dezvoltarea abilităţilor de intuiţie spaţială
- descoperirea conexiunilor între matematică şi alte domenii (biologie, chimie, fizică, robotică, astronomie, arhitectură, arte vizuale)
- îmbunătăţirea capacităţii de concentrare şi predicţie
- initierea şi consolidarea relaţiilor de camaraderie
- dezvoltarea de aptitudini estetice şi practice
Instituțiile educaționale care au colaborat cu noi pentru derularea acestui program: Fastrackids Galați, Brăila și Piteşti, Şcoala Europeană București, Școala Aletheea București, AEPC Brașov, C’est Rigolo Club București, Avenor București, Școala Prejmer Brașov, Şcoala Sfera Bistrița, Şcoala Helikon Călăraşi, Neuron English Constanţa, Clubul meu București, Şcoala Herăstrău Bucureşti, şcoli din Colorado şi Michigan Statele Unite ale Americii, Singapore.
Pentru vacanţe, s-au derulat programe personalizate în: taberele de vară Canguru, Hunedoara, Clubul de vacanţă, Clubul meu, București, mini taberele XColony Galaţi, EMU Summer Camps 2017, Michigan, USA – YMCA, EMU Explorers Camp — la E4DS Dexter, USA.
Evenimente XColony, târguri de festivități și științe: Comenius Program LLP, Young Masters of Business in Action, Romania and Turkey, IMF Science Festival, Bucharest, IAS Science Club, Princeton, The 8th MCG Conference , Denver, 2014, ICME 13, Hamburg, Germania, 2016, Euromath 2017.
Anul şcolar 2017 începe cu noul Ghid pentru instructorii XColony, care cuprinde planuri de workshop, repere conceptuale, activităti diverse, povesti şi povestiri în funcţie de vârsta copiilor care le vor asculta şi multe surprize.
Programul 3D Mind
Pentru că nu putem face abstracţie de lumea virtuală, cunoştinţelor despre lumea înconjurătoare obţinute în urma programului KDK li se adaugă cele de proiectare 3D şi imprimare 3D.
Acest program constituit dintr-o serie de work-shop-uri, reuşeşte să parcurgă toţi paşii necesari dezvoltării Inteligenţei Spaţiale: începe cu reprezentarea mentală 2D, specifică copiilor până la vârsta de 8 ani, rezolvarea de puzzeluri şi alte jocuri 2D, face trecerea la reprezentarea mentală 3D şi consolidează capacitatea de vizualizare 3D tot prin joc, materializează conceptul prin construcţia manuală, îl transpune în mediul virtual şi apoi din nou îl materializează, de această dată automat, prin imprimarea 3D.
Do It Real şi Centrul de dezvoltare programe educaţionale XColony, împreună cu Facultatea de Inginerie şi Centrul de Excelenţă Prelucrarea Polimerilor din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, au lansat în 2016 acest program de antrenament pentru elevi din grupa de vârstă 8 – 14 ani, care s-a desfăşurat sub patronajul Academiei de Ştiinţe Tehnice din România.
Programul educațional XColony continuă, iar în acest an, cu sprijinul Asociației EDU21, se va derula şi în Bucureşti, la Facultatea de Ingineria și Managementul Sistemelor Tehnologice, Universitatea Politehnică din București, având girul Academiei de Științe Tehnice din România.
Alte motive care să vă convingă să alegeți programul educațional XColony, în acest articol.