Vi s-a întâmplat să admiraţi o clădire, un monument, dar să nu aveţi posibilitatea de a afla mai multe detalii, de a-i cunoaşte povestea? Acest aspect nu mai este o problemă de astăzi: Fundaţia Colegiul Pro, cu sprijinul ING Bank, lansează aplicația pentru mobil „Poveste Urbană” – un proiect ce îşi propune să dezvăluie poveștile clădirilor vechi, adevărate monumente istorice, pierdute în zgomotul cotidian.
Aplicația se prezintă sub forma unui ghid modern, dedicat celor interesați să descopere clădirile cu valoare arhitecturală din Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova şi Constanţa.
Aplicația oferă informații despre foștii proprietari ai caselor, clădirilor sau conacelor boieresti, poveștile familiilor care au trăit acolo sau le-au trecut pragul. Totodată, oferă informații despre anul construcției, precum și numele arhitectului. Informațiile au fost culese și verificate de o echipă de istorici și arhitecți.
Din meniul aplicației, utilizatorii pot selecta limba dorită (conținutul aplicației este disponibil în română și engleză), orașul pe care vor să îl descopere, precum și să vizualizeze pe hartă cele mai apropiate obiective.
„Poveste Urbană” poate fi descarcată gratuit din magazinele PlayStore și AppStore. Mai multe detalii pot fi găsite și pe pagina proiectului, aplicatiapovesteurbana.gandul.info
“Am ales să sprijinim proiectul “Poveste Urbană” nu doar pentru că este un proiect în a cărui valoare credem, ci, mai mult decât atât, pentru că însuși scopul proiectului este să scoată la lumină valori autentice, pe care timpul și-a pus amprenta și le-a făcut să intre într-un con de umbră: clădiri care ne definesc, monumente care marchează momente importante și, nu în ultimul rând, poveștile care le însoțesc și care ne dezvăluie mai multe despre comunitatea în care trăim. Avem încrederea că astfel, cunoscând mai bine trecutul și moștenirea lui, putem contribui la un viitor mai frumos pentru copiii nostri”, spune Alma Lavinia Clara Bacula, reprezentatul Fundaţiei Colegiul Pro (fosta Fundația pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro).
Pentru ING Bank, acesta este un proiect de responsabilitate socială, ce se încadrează în direcţia dezvoltare urbană. Colaborarea cu Fundaţia Colegiul Pro a pornit în urma unei competiții de proiecte, lansată de ING în octombrie 2013. Prima etapă a acestui proiect s-a desfașurat in perioada iunie – august 2014, cand publicul larg a fost invitat să intre pe platforma povesteurbana.gandul.info și să încarce fotografii și povești ale clădirilor cunoscute.
„ING Bank susține proiecte de dezvoltare urbană care urmăresc să facă mai bună viața în oraș. Inițiativele sunt alese în urma unor competiții de proiecte dedicate organizațiilor neguvernamentale. Pe lângă Poveste urbană, am sprijint și proiectul Asociației Make a Point – Turnul de apă și artă din Pantelimon – și Romanian Design Week al The Institute. Anul acesta, finanțam proiectul Asociației Tandem, care își propune să ajute persoanele nevăzătoare să devină independente în București, prin crearea unei aplicații pentru mobil construită în beneficiul lor. În ultimii trei ani, ING Bank a investit peste 200.000 de euro în aceste proiecte”, spune Roxana Colisniuc, CSR Officer ING Bank.