Vestea înfiinţării unei grădiniţe din banii angajatorului a stârnit curiozităţi, fapt pentru care am trimis un interviu departamentului de management al E.ON Business Services Cluj. Am aflat că există şi companii care sunt responsabile, înainte de orice, faţă de proprii angajaţi, soluţionând o problemă cotidiană a acestora: grădiniţa pentru copiii lor.
- Aţi inaugurat o grădiniţă pentru angajaţii companiei, felicitări! A cui a fost ideea şi cum au reacţionat angajaţii?
R: Vă mulţumim, ne mândrim cu această iniţiativă despre care am aflat că este o noutate la Cluj. Clujul este foarte competitiv în ceea ce priveşte piaţa muncii, cu foarte multe oportunităţi de angajare însă de multe ori accentul cade pe aspectele financiare şi mai puţin pe nevoile angajaţilor.
După ocuparea celor peste 500 de locuri de muncă create, am realizat că avem o organizaţie foarte tânără, media de vârstă a angajaţilor noştri este sub 30 de ani şi majoritatea acestora sunt femei. Având în vedere acestea, atunci când ne-am întrebat ce putem să oferim unic, special, angajaţilor noştri am ajuns simplu la ideea unei gradiniţe, beneficiile fiind evidente.
Ştim că pentru mulţi părinţi este destul de dificil să găsească o grădiniţă aproape de casă sau serviciu şi de aceea am căutat să venim în sprijinul angajaţilor noştri şi să le punem la dispoziţie condiţii optime de educaţie pentru copiii lor.
Angajaţii noştri au primit cu bucurie această iniţiativă, aşa cum ne-au spus le “uşurează viaţa”. Pentru oricare părinte este foarte important să ştie că copilul său este la câţiva paşi, că este pe mâini bune şi că are parte de cea mai bună educaţie într-un mediu plăcut şi sigur.
Dorim să oferim condiţii de muncă atractive, să arătăm angajaţilor noştri că pentru E.ON familia este importantă fiindcă reprezintă un element cheie în echilibrul profesional şi personal. Totodată, prin deschiderea grădiniţei am arătat că Clujul este important pentru noi, că avem aici planuri de lungă durată.
- Proiectele educative pentru copii şi sprijinirea de evenimente culturale reprezintă câteva dintre iniţiativele de responsabilizare socială corporatistă pe care Grupul E.ON le-a derulat până în prezent. Cum se îmbină ideea de responsabilizare socială corporatistă, respectiv grija faţă de copiii angajaţilor şi facilitarea organizării familie-serviciu, cu ideea de business aferent activităţii de bază a E.ON?
R: Piaţa globală a energiei este în schimbare ceea ce înseamnă că activitatea într-o companie ca E.ON să fie interesantă şi plină de provocări. Vom continua să avem succes numai dacă oferim angajaţilor şi candidaţilor noştri un mediu de lucru modern şi atractiv şi dacă promovăm din timp talentele. De aceea, în managementul resurselor noastre umane noi ne concentrăm atenţia pe perspectivele de dezvoltare, un stil de viaţă echilibrat şi o salarizare atractivă.
În particular, E.ON Business Service Cluj este o unitate de servicii de business a E.ON, care oferă în principal servicii de contabilitate companiilor din Grup. Trebuie să ne raportăm la ceea ce se întâmplă pe piaţa specifică a acestui tip de business, să avem iniţiativă pentru a atrage şi a păstra resursele umane valoroase.
Pentru noi este esenţial deoarece serviciile pe care le oferim trebuie să fie la cele mai înalte standarde. De aceea politica noastră de resurse umane urmăreşte în permanenţă o apropiere de ceea ce angajaţii noştri îşi doresc. Credem că cheia reuşitei este sustenabilitatea acţiunilor noastre, aceasta însemnând inclusiv modul în care ne raportăm la nevoile angajaţilor noştri.
- Compania va suporta 80% din cheltuielile grădiniţei pentru 60 de copii, restul de 20% fiind responsabilitatea părinţilor. Este iniţiativa şi o formă prin care sunt răsplătite acţiunile de voluntariat ale angajaţilor E.ON?
R: Într-adevăr compania noastră încurajează acţiunile de voluntariat, în toate proiectele de responsabilitate corporatistă, iniţiate şi finanţate de Grupul E.ON, voluntarii au un rol esenţial.
Politica noastră internă este să să încurajăm valori şi comportamente care ne formează ca adulţi responsabili şi ne consolidează ca echipă. Printre aceste valori în care credem este şi implicarea voluntară. Angajamentul participării în astfel de acţiuni vine din propria iniţiativă, fără să existe aşteptări sau recompense.
Grădiniţa “Ţăndărică-E.ON” de la Cluj Napoca este destinată angajaţilor, nu există un criteriu de departajare legat de participarea la acţiuni de voluntariat.
- Ce anume v-a determinat să alegeţi Fundaţia Tăndărică pentru a coordona activităţile educaţionale?
R: Procesul de selecţie a parternerului educaţional a fost unul clar şi transparent bazat pe un sistem de criterii stabilite în concordanţă cu standardele noastre. Urmare a selecţiei Fundaţia Ţăndărică a ieşit pe locul întâi. Este de remarcat faptul că Tăndărică este unul dintre cei mai mari jucători privaţi de pe piaţa educaţională clujeană, acoperind toate formele de educaţie preuniversitară, cu o experienţă de 20 de ani în învăţămîntul preşcolar.
- Sub nici o formă nu se pot înscrie alţi copii, chiar în cazul extinderii grădiniţei?
R: Beneficiarii grădiniţei sunt copiii angajaţilor noştri şi dorim să evităm situația neplăcută în care aceştia nu ar avea loc din cauza unor posibile solicitări venite din afara companiei.
- Cu siguranţă această iniţiativă este una al cărei model va fi preluat şi de alte companii. Care este “sfatul” pentru cei care se vor inspira de la iniţiativa E.ON?
R: Suntem convinşi că şi alte companii vor prelua astfel de iniţiative. Credem că este o idee bună şi îi incurajăm să investească pentru a oferi angajaţilor posibilitatea de a echilibra viaţa profesională cu cea personală. Este o situaţie win-win pentru companie şi angajaţi.